Menu

Hoe kan ik mijn Office 365 mail instellen op een telefoon of tablet?

E-mail instellen op andere telefoons en tablets met internetfunctionaliteit

U kunt e-mail instellen op een groot aantal mobiele telefoons en tablets met internetfunctionaliteit via POP of IMAP. Omdat de meeste mobiele telefoons en apparaten echter ondersteuning bieden voor Exchange ActiveSync, raden we u aan om een verbinding te maken met uw account via Exchange ActiveSync (dit wordt ook wel verbinding via een Exchange-account genoemd). Als u verbinding maakt met uw account via Exchange ActiveSync, kunt u e-mail, de agenda, contactpersonen en andere samenwerkingsfuncties gebruiken die beschikbaar zijn in uw account. Als u verbinding maakt via POP of IMAP, kunt u alleen e-mailfuncties gebruiken.

POP- of IMAP-e-mail instellen op een telefoon met internetfunctionaliteit

Start het e-mailprogramma op uw telefoon en kies de optie voor het toevoegen van een account. Als u hulp nodig hebt bij het vinden van de e-mailapp, gebruikt u de documentatie die bij de telefoon of tablet is geleverd.

Gebruik de volgende informatie bij het instellen van uw e-mail als u Office 365 gebruikt. Als u niet werkt met Office 365, leest u De serverinstellingen zoeken verderop in dit artikel.

  • E-mailadres: dit is uw volledige e-mailadres, bijvoorbeeld Voorbeeld@test.com.
  • Gebruikersnaam: uw gebruikersnaam is uw volledige e-mailadres, bijvoorbeeld Voorbeeld@test.com.
  • Wachtwoord: dit is het wachtwoord voor uw e-mailaccount.
  • Serverinstellingen: Dit zijn de serverinstellingen voor uw inkomende en uitgaande e-mail. Kies POP3 of IMAP4.
    Serverinstellingen voor inkomende e-mail:

    POP3-servernaam: outlook.office365.com

    POP3-servernaam: partner.outlook.cn

    IMAP4-servernaam: outlook.office365.com

    IMAP4-servernaam: partner.outlook.cn

    Poort: 995

    Versleuteling: SSL

    Serverinstellingen voor uitgaande e-mail:

    SMTP-servernaam: smtp.office365.com

    SMTP-servernaam: smtp.office365.cn

    Poort: 587

    Versleuteling: TLS

  • Verificatie-instellingen: gebruik de volgende instellingen als het e-mailprogramma beschikt over mogelijkheden voor het configureren van geavanceerde instellingen.
    • Selecteer de optie Server voor uitgaande e-mail vereist verificatie.
    • Selecteer de instelling Zelfde accountgegevens gebruiken voor verzenden van e-mail.
    • Selecteer de instelling Beveiligd-wachtwoordverificatie niet.

De serverinstellingen zoeken

Als u verbinding maakt met een Exchange-postvak en u geen e-mail van Office 365 gebruikt of er niet zeker van bent of u e-mail van Office 365 gebruikt, gaat u als volgt te werk om uw instellingen te zoeken.

  1. Meld u aan bij uw account met Outlook Web App:
  2. Selecteer in Outlook Web App op de werkbalk Instellingen> E-mail > POP en IMAP.
  3. De naam van de POP3-, IMAP4- en SMTP-server en andere instellingen die u mogelijk moet opgeven, worden weergegeven op de pagina Instellingen voor POP- en IMAP-toegang onder POP-instelling,IMAP-instelling    en SMTP-instelling.

Wat moet ik nog meer weten?

  • Als u Niet beschikbaar ziet onder POP-instelling, IMAP-instelling en SMTP-instelling, moet u mogelijk contact opnemen met de beheerder van uw e-mailaccount om de naam van de Exchange ActiveSync-server te achterhalen.
  • Voor het instellen van een e-mailaccount op uw mobiele telefoon is een data-abonnement bij uw provider vereist.
  • SSL (Secure Sockets Layer) en TLS (Transport Layer Security) zijn methoden waarmee de communicatie tussen uw computer en de e-mailserver wordt beveiligd. In bepaalde e-mailprogramma’s wordt naar SSL of TLS verwezen als versleuteling. In de meeste e-mailprogramma’s moet u een instelling of tabblad Geavanceerd openen om SSL in te stellen voor POP- en IMAP-verbindingen en TLS voor SMTP-verbindingen.
  • In uw e-mailprogramma wordt mogelijk automatisch poort 110 gebruikt als u POP gebruikt of poort 143 als u IMAP gebruikt. Als in het e-mailprogramma poort 110 of 143 wordt aangegeven, moet u SSL-versleuteling selecteren. Voer vervolgens het poortnummer 995 in om het standaardpoortnummer (110) te vervangen als u POP gebruikt of het poortnummer 993 om het standaardpoortnummer (143) te vervangen als u IMAP gebruikt.
  • In uw e-mailprogramma wordt mogelijk automatisch poort 25 gebruikt voor SMTP. Als in het e-mailprogramma poort 25 wordt aangegeven voor SMTP, moet u TLS-versleuteling selecteren. Voer vervolgens 587 in om het standaardpoortnummer (25) te vervangen.
  • Als voor uw e-mailaccount registratie is vereist, moet u zich registeren wanneer u zich voor het eerst bij Outlook Web App aanmeldt. U kunt geen verbinding met uw e-mailaccount maken via een mobiele telefoon als u uw account niet via Outlook Web App hebt geregistreerd. Nadat u zich hebt aangemeld bij uw account, meldt u zich weer af. Maak daarna verbinding via uw mobiele telefoon.
  • Als u verbinding maakt met uw account via POP of IMAP kunt u alleen e-mail gebruiken en synchroniseren via een draadloze verbinding. Als u verbinding kunt maken via een Exchange ActiveSync-account, kunt u e-mails, contactpersonen en agendavermeldingen synchroniseren.