Menu

Verificatie in twee stappen instellen voor Office 365

Wanneer uw beheerder verificatie in twee stappen (ook wel meervoudige verificatie genoemd) inschakelt voor uw organisatie, moet u uw account instellen om het te gebruiken.

Door het instellen van verificatie in twee stappen voegt u een extra beveiligingslaag toe aan uw Office 365-account. U meldt u aan met uw wachtwoord (stap 1) en een code die wordt verzonden naar uw telefoon (stap 2).

  1. Controleer of uw Office 365-beheerder meervoudige verificatie heft ingeschakeld voor uw account. Als dit niet het geval is en u deze stappen wilt uitvoeren, worden de opties in office 365 niet weergegeven.
  2. Meld u aan bij Office 365 met uw werk- of schoolaccount en uw wachtwoord, zoals u dat anders ook doet. Nadat u Aanmelden hebt gekozen, ziet u deze pagina:

  3. Kies Nu instellen.
  4. Selecteer de verificatiemethode en volg de aanwijzingen op de pagina. Of bekijk de video voor meer informatie.

  5. Nadat u uw alternatieve contactmethode hebt gecontroleerd, kiest u Volgende.
  6. U krijgt een appwachtwoord naar het klembord te kopiëren. U hoeft het wachtwoord niet te onthouden.

  7. Wanneer u de instructies voor de wijze waarop u uw verificactie wilt ontvangen hebt voltooid, wordt u, de volgende keer dat u zich aanmeldt bij Office 365, gevraagd om de code in te voeren die u via sms, telefoon etc. is toegezonden.Druk op F5 als u wilt dat er een nieuwe code naar u wordt verzonden.